Indstillinger
Gå til sidste indlæg Go to first unread
PWL  
#1 Skrevet : 24. oktober 2009 19:19:55(UTC)
PWL


Tilmeldt: 06-03-2005(UTC)
Indlæg: 0

Vil lige høre om der er nogle at jer kloge hoveder, der kan hjælpe mig med at bestemme hvilken fejl min S2K gearkasse har. Problemet er at den nogle gange er svær at skifte fra 2. til 3., den børster ikke tænder, man kan bare ikke få den i 3. og tit kommer den så i 1. i stedet for, som jo ikke er så heldigt når man kører ca. 100 km i timen. 

Jeg kører med grå abcon og dexronII olie på gearkassen.

Lyder det som syncromesserne eller er det noget andet?

PWL

 

CB8  
#2 Skrevet : 24. oktober 2009 19:19:55(UTC)
CB8


Tilmeldt: 13-04-2005(UTC)
Indlæg: 0

...Hva hvis du trykker svagt mod Højre ved gearskift så du kommer VÆK fra 1.ste ...Ryger den så i 5.die gear istedet?? eller rammer den så 3.die som den skal...??
Vildt skud i tågen! 
Kan den være justeret forkert så den ikke er ordentligt i "midter" stilling når gearstang er sluppet i Neutral og at det er derfor den trækker gearstang mod 1.ste

IMO Så burde syncromesser ikke ha indflydelse på hvilket gear du forsøger at lægge ind ...kun at gearhjul har ca samme hastighed så den ikke skal ha mellemgas osv....

rejsemontoren  
#3 Skrevet : 24. oktober 2009 19:19:55(UTC)
rejsemontoren


Tilmeldt: 14-08-2004(UTC)
Indlæg: 0

mit bud kan være grater  / riv mærker på gaeret og skifte muffen eller den styre ring der sidder hen over synkronessen

MHV Stig

PWL  
#4 Skrevet : 24. oktober 2009 19:19:55(UTC)
PWL


Tilmeldt: 06-03-2005(UTC)
Indlæg: 0

#2

Ja har også været ude for at den i stedet for går i 5. når man holder den lidt til højre, men den vil helst i 1. Jeg tror ikke man kan justerer på gearstangen?

#3

Hvordan kan sådan nogle skader opstå?

 

Så I tror ikke det har noget med syncromesserne at gøre når den ikke børster tænder?

Det kan ikke være noget så simpelt som at olien er "slidt op" selv om den max har kørt 2-3000 km har de alle været med fuld gas og skift ca. hvert 5. sekund?

PWL

Jeppe O  
#5 Skrevet : 24. oktober 2009 19:19:55(UTC)
Jeppe O


Tilmeldt: 15-04-2006(UTC)
Indlæg: 0

Er gearstangen blevet løs eller den er stadig meget fast i bevægelserne? Altså når du har den i feks 1. gear, kan du så flytte stangen over til 5. gears position? Så kan det være bøsningerne i ledforbindelserne der er døde.

Ellers ville jeg nok lige finde en donkraft og se efter om der evt. har været en kantsten på tværs ved gearforbindelserne nedenunder, så den afstand der normalvis skal bruges for at skifte gear, er blevet ændret.

Hvis det var syncromesh ringene det var galt med, vil du blot opleve der bliver "børstet tænder" ved gearskift, typisk fra 2. til 3. Gearets "position" bliver ikke ændret...

Mvh. Jeppe O

 

CB8  
#6 Skrevet : 24. oktober 2009 19:19:55(UTC)
CB8


Tilmeldt: 13-04-2005(UTC)
Indlæg: 0

er det en hastigheds/omdrejningsafhængig fejl eller vil den ikke i 3.die uanset hvor hurtigt eller langsomt du kører?
er det både når du gearer op og ned at den misser 3.die gear??
sidder lige og kommer til at tænke på, Jeg har en gearkasse liggende fra en Landcruiser som virker som om den er blokkeret når man vil ha den i 3.die gear ...Har ikke fået kigget på hva den fejler men da jeg prøvekørte bilen var min første tanke at den havde en bukket skiftegaffel... men ved ikke om det er i den retning du skal fejlfinde...??
PWL  
#7 Skrevet : 24. oktober 2009 19:19:55(UTC)
PWL


Tilmeldt: 06-03-2005(UTC)
Indlæg: 0

Det er kun når man gearer op til 3. gear, og kun efter et stykke tid når gearkassen er varm. Den sidder i min trackday bil, så skift sker altid efter max omdrejninger i 2. gear.

PWL

Chris H  
#8 Skrevet : 24. oktober 2009 19:19:55(UTC)
Chris H


Tilmeldt: 02-08-2001(UTC)
Indlæg: 0

Er der en særlig grund til du ikke køre med Honda´s MTF olie?
PWL  
#9 Skrevet : 24. oktober 2009 19:19:55(UTC)
PWL


Tilmeldt: 06-03-2005(UTC)
Indlæg: 0

Nej ikke specielt, gik bare ud fra at grå abcon og dexron II var det bedste, men har godt set at der er flere der siger at Honda MTF er bedst.

Tror at jeg lige prøver Honda MTF inden jeg bruger tid på at pille gearkassen ud og skille den ad.

PWL

Chris H  
#10 Skrevet : 24. oktober 2009 19:19:55(UTC)
Chris H


Tilmeldt: 02-08-2001(UTC)
Indlæg: 0

Lyder som en god idé, nok der jeg ville starte hvis det var mig.
Brian Sørensen  
#11 Skrevet : 24. oktober 2009 19:19:55(UTC)
Brian Sørensen


Tilmeldt: 14-02-1999(UTC)
Indlæg: 14.960

Jeg tror ikke på at olien kan gøre en forskel. Tror mere på en skiftegafle eller muffe.

Olien vil mere være hvis den børster tænder eller noget.

Chris - EG4  
#12 Skrevet : 24. oktober 2009 19:19:55(UTC)
Chris - EG4


Tilmeldt: 08-12-2007(UTC)
Indlæg: 0

Låner lige tråd et øjeblik,

Hvis den er svær (sej) at få i gear på kold gerkasse, lige meget hva gear jeg prøver, hva er der så galt? holder op efter ca 2-3 min..

CB8  
#13 Skrevet : 24. oktober 2009 19:19:55(UTC)
CB8


Tilmeldt: 13-04-2005(UTC)
Indlæg: 0

chris ...kold olie...! ...byt til nyt hvis det er mere end Km.40-60K Gl.
Chris - EG4  
#14 Skrevet : 24. oktober 2009 19:19:55(UTC)
Chris - EG4


Tilmeldt: 08-12-2007(UTC)
Indlæg: 0

Ja det tænkte jeg nok, syns bare det er hurtigt det bliver "Varmt"..

Det er vel 20k gammelt, Org Honda gearolie, burde vel ikke skulle skiftes allerede..?

CB8  
#15 Skrevet : 24. oktober 2009 19:19:55(UTC)
CB8


Tilmeldt: 13-04-2005(UTC)
Indlæg: 0

er jo heller ikke "Varmt" men bare ikke koldt nok til at være så sejt at det giver problemer... 
Chris - EG4  
#16 Skrevet : 24. oktober 2009 19:19:55(UTC)
Chris - EG4


Tilmeldt: 08-12-2007(UTC)
Indlæg: 0

Det koster ikke alverden så det bliver skiftet ved lejlighed..

Tak for hjælpen..

MJSA / CMR  
#17 Skrevet : 24. oktober 2009 19:19:55(UTC)
MJSA / CMR


Tilmeldt: 01-03-2003(UTC)
Indlæg: 0

PWL.

Jeg giver Brian helt ret.

Jeg er sikker på at Abcon og DexII ikke er problemet. Det bør være noget mekanisk.

MJ

Henrik S  
#18 Skrevet : 24. oktober 2009 19:19:55(UTC)
Henrik S


Tilmeldt: 01-07-2001(UTC)
Indlæg: 0

Prøv evt. MTFII og Abcon sammen... det har virket fint på mine biler.
Erik Berg  
#19 Skrevet : 24. oktober 2009 19:19:55(UTC)
Erik Berg


Tilmeldt: 04-08-2007(UTC)
Indlæg: 0

Der er nogle kendte problemer med de første årgange især når de er varme

Se evt:

http://forums.s2kca.com/showthread.php?t=1178

 

Dating Help US  
#20 Skrevet : 14. februar 2019 22:22:25(UTC)
Dating Help US


Tilmeldt: 14-02-2019(UTC)
Indlæg: 2

What a useful information provided by this post ! It’s remarkable. Thanks for helping me out…
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum.
Du kan ikke svare på indlæg i dette forum.
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke ændre dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke lave afstemninger i dette forum.
Du kan ikke stemme i dette forum.

Notifikation

Icon
Error