Honda forum -> HR-V, CR-V og FR-V -> CR-V eller hvad ??

Forfatter Emne

Ratman B18C4
(0657) 
- Medlem

Alder: 37
Sted: Højbjerg

22-12-2005 18:14

Har flere gange overvejet at anskaffe en bil mere, men jeg kan ikke finde ud af hvilken det skal være..

en af grund kravende er at den skal kunne trække 1500kg (Læs AutoTrailer)

CR-V er et udmærket valg, men den er ikke billig.. jeg kan klare det samme med en HiAce..

men hvis nu jeg gerne ville have mig en fin 4x4, hvad er det så af muligheder der også er til at betale ??

Nogen der ved hvordan f.eks Nissan Patrol / Toyota Landcruser / Suzuki Grand V.  står i forehold til CR-V'en ??

/Rat

lhj
- Webbruger

Alder: n/a
Sted: Aalborg Øst

22-12-2005 18:35

CR-V er en noget anderledes bil. Patrol/Landcruiser/Grand Vitara er rigtige 4x4 på godt og ondt. De har alle chassis ramme, reduktionsgear, spærrediff, som der skal være for at de duer til noget i terræn. Prisen for terrænegenskaberne er at de kører som en traktor på vejen (måske lidt overdrevet). CR-V er en meget anderledes bil. Den er bygget som en personbil med selvbærende karosseri. Den har 4x4, men den har hverken reduktionsgear eller spærrediff, så den er ikke særligt velegnet i terræn. Til gengæld kører den som en personbil på vejen.

Jeg har selv kigget lidt på CR-V, men de 1500 kg. den må trække er desværre for lidt, da vi kører med hestetrailer. Rigtige 4x4 må som regel trække temmeligt meget, for nogle helt op til 3500 kg. Hvis du skal køre med autotrailer, så tror jeg 1500 kg er for lidt. Det er mig lidt uforståeligt at den ikke må trække mere, mange almindelige personbiler må trække mere.

Du skal også lige være opmærksom på at Toyota har brugt Landcruiser navnet i over 40 år, så der der er en del forskellige modeller i serien. Der er netop kommet en ny Grand Vitara, der er meget lig en CR-V, hvor den gamle var mere af "traktor" type.

Hvis du vil have en rigtig 4x4 der er til at betale, så er det nok svært at komme udenom en Suzuki Grand Vitara (undskyld jeg nævner ordet "Suzuki" på denne fine side). Hvis det skal være "softroaderer" så er er der kommet en del fra Korea, bl.a. Kia (undskyld) og Huyndai (undskyld igen), men her synes jeg at en CR-V er konkurrence dygtig både på pris og ikke mindst kvalitet.

/lars Henrik

Mikael B.
- Webbruger

Alder: 28

22-12-2005 19:12
Flot svar må man sige! Pænt godt skrevet, fik jeg lige lyst til at skrive :)

Carsten G
- Webbruger

Alder: 31
Sted: Horsens

22-12-2005 19:55
hvad med en Subaru Forester turbo van??? med 6sek til 100, skal der immervæk rimeligt meget hvid honda til at følge med :-)

stefan
- Webbruger

Alder: n/a

23-12-2005 00:17
FR-V på gule plader. Godt nok ikke 4x4 men den må nok trække lige så meget som en CR-V, og der er plads til hele værkstedet bagi. Ellers en brugt 1st gen CR-V på gule, de er billige hvis du kan finde en. Og så lige en VTEC top :-)

CB8
- Webbruger

Alder: 41

23-12-2005 00:32

jeg mener godt nok at den nye model grand vitara er uden ramme men kan da godt være jeg sidder og tager fejl

derudover kan siges at de nu gl. g.v.   er rimeligt off-road prægede
hvis det skal være toyota så kig på www.toyotalandcruiser.dk der er en hj-80 tilsalg til en fornuftig pris
ellers så som foreslået en subaru og hvis prisen for en ny afskrækker så må legacy 4X4 stc. helt tilbage fra den model som solgtes i 90'  trække op til kg 1900 i tyskland og kan jo så evt. reg. som gulplade

Grammo
- Webbruger

Alder: 29

23-12-2005 07:42
Hvad med noget som en Kia Sorento? De er da til at betale hvis man vil have dem på gule plader? Og er en pæn bil.. Det tekniske er jeg så ikke inde i..

Ratman B18C4
(0657) 
- Medlem

Alder: 37
Sted: Højbjerg

23-12-2005 07:44

hmm.. godt skrevet..
det skal der lige tænkes lidt over ..
men takker mange gange for de fine svar

men glædelig (h)jul

/Rat

Du har ikke rettigheder til at skrive i denne tråd