Honda forum -> Generelt -> Hvad ved du om Focus ST
Side <<1, 2
 
   
  Forfatter Emne
Side 2 af 2
  Trykpaa
- Webbruger
 
  Tilmeldt: Jul 2003
Alder: 36
 


#21
17-11-2010 20:03

Fords 1,6 TDCI er en Peugeot/Citroen motor som efterhånden har en del år på bagen... faktisk overholder den ikke Euro5 så den kan ikke sælges i EU fra nytår.

Det VAR en lækker dieselmotor, men er efterhånden ret forældet hvilket især høres på den markante diesellyd.

Det har været rigtig mange problemer med den dieselmotor, både i Peugeot/Citroen, Ford, Mazda og Volvoer. Der er masser af eksempler på defekter turboer, stoppede filtre, defekte EGR systemer. Især er den meget hård ved turboerne fordi et af olierørene bliver ristet af udstødningen.
Se internationale sider som honestjohn.co.uk for mere info.

Jeg kender 2 der har haft komplet motorhaveri på såden en motor - Volvo ved 125.000km og Peugeot ved 89000km.



 
  Bisgaard R18A2
(0066) 
- Medlem
 
  Tilmeldt: Feb 1997
Alder: 35
Accord Tourer Executive 5dørs
 


#22
17-11-2010 20:27
Kobling og svinghjul er også et meget almindelig problem, sammen med bagerstehjullejer på nye diesel Ford'er.

 
  K-Pax
- Webbruger
 
  Tilmeldt: Dec 2004
Alder: n/a
 


#23
17-11-2010 22:46

Eeew... det lyer sku da ikke godt. De skulle eftersigende være dyre at lappe på, sådanne dieselmotorer. Er der iøvrigt noget om man stadig i dag på nye dieselbiler skal lade den stå i tænding et par sekunder før man starter motoren?

Og er det den motor som ligger i 206 HDI?



 
  Trykpaa
- Webbruger
 
  Tilmeldt: Jul 2003
Alder: 36
 


#24
17-11-2010 22:54
#23 2 gange ja

 
  K-Pax
- Webbruger
 
  Tilmeldt: Dec 2004
Alder: n/a
 


#25
18-11-2010 00:23

ha ha - okay, naboen har lige fået lavet motor i sin 206 HDI...



 
  Daniel J
- Webbruger
 
  Tilmeldt: Feb 2004
Alder: 34
Sted: Videbæk
 


#26
18-11-2010 09:03

De problemer jeg har erfaret på den 1.6 HDI er utætte flammeskiver ved dyser og så kan knastkæden begynde at larme rigtig meget.

Derudover er EGR ventilerne ikke så holdbare men kan være ford køre med nogle andre en PSA..



 
  Bisgaard R18A2
(0066) 
- Medlem
 
  Tilmeldt: Feb 1997
Alder: 35
Accord Tourer Executive 5dørs
 


#27
18-11-2010 16:55
26# Har fuldstændig ret mht til knastkæden, det er et ret udbredt psa problem har dog ikke hørt om en ford med det problem endnu :)

 
  Bisgaard EK3
(1181) 
- Medlem
 
  Tilmeldt: Oct 2004
Alder: 27
Sted: aalborg
Civic 1.5 Lsi 4dørs
 


#28
22-11-2010 16:52

 jeg har set og lavet mange 1,6tdci er og det er en motor der køre godt MEN utæt oliepumpe, vandpumpe, brændstofpumpe, udskiftning af brændstofpumpe sker alt for tit. + som de skriver svinghjul og dyser kan svigt..

dyrt hvis ikke garantien betaler...

rigtig sølle kvalitet, det går over min forstand at motorene ikke er lavet bedre..



 
  K-Pax
- Webbruger
 
  Tilmeldt: Dec 2004
Alder: n/a
 


#29
22-11-2010 17:27

Det var sku da surt at høre... Troede nu Ford leverede en rimelig ok kvalitet og ikke gikfor meget på kompromis. Men hvad skyldes de fejl - er det fordi motoren ikke er behandlet ordentligt eller hvad? Jeg mener en ting er at du har repareret mange, men der er dælme også mange Focus'er på vejene. Det giver jo potentielt set risiko for mange reparationer, men ikke nødvendigvis en procentvis højere fejlrate.



 
  K-Pax
- Webbruger
 
  Tilmeldt: Dec 2004
Alder: n/a
 


#30
24-11-2010 17:00
Nåh, det bliver sku nok en Mondeo med 2,0 benzin af den nye udgave... Har fået et tilbud, som jeg mere eller mindre har accepteret.

 
  Bisgaard R18A2
(0066) 
- Medlem
 
  Tilmeldt: Feb 1997
Alder: 35
Accord Tourer Executive 5dørs
 


#31
24-11-2010 20:13
;)

 
  K-Pax
- Webbruger
 
  Tilmeldt: Dec 2004
Alder: n/a
 


#32
24-11-2010 23:53

Næh, det blev sku en Focus 1.6 TDCi... kom lige en joker på sidelinien :D Får den på fredag, hvis han overholder sin aftale.



 
  Daniel J
- Webbruger
 
  Tilmeldt: Feb 2004
Alder: 34
Sted: Videbæk
 


#33
25-11-2010 14:56

#21 1.6 hdi bliver godkendt euro5 hvertfald hos Citroën. Der er blevet lavet om på EGR kredsen blandt andet plus den bliver lanceret med "start/stop" teknik.

Tillykke med købet.!



 
  K-Pax
- Webbruger
 
  Tilmeldt: Dec 2004
Alder: n/a
 


#34
07-12-2010 22:46

Takker :D Nogen der kender tol OBD tuning af sådan en dieselmotor? De siger den får 136 HK og 294 NM... men kan de synes og er det holdbart?



 
  Daniel J
- Webbruger
 
  Tilmeldt: Feb 2004
Alder: 34
Sted: Videbæk
 


#35
08-12-2010 06:37
Tror nu nok motoren skal holde til det og syn burde heller ikke volde problemer, men koblingens levetid bliver væsentligt nedsat :-)

 
  CB8
- Webbruger
 
  Tilmeldt: Apr 2005
Alder: 41
 


#36
08-12-2010 16:29

Thomas Landberg
men det  er i Jylland
Landberg.dk ApS - Søndergade 69 - 9320 Hjallerup 
Tlf. 70 23 66 27 / 28 28 28 38
CVR: 31071143 
Mail: thomas@landberg.dk 
Åbent dagligt kl. 9.00-17.00
Ja han har åbenbart også noget forhandlernet men ved ikke hvordan de er...

http://www.landberg.dk/shop/frontpage.html



 
  Bisgaard R18A2
(0066) 
- Medlem
 
  Tilmeldt: Feb 1997
Alder: 35
Accord Tourer Executive 5dørs
 


#37
08-12-2010 20:30
Kobling og svinghjul vil tage skade 99% sikkert og der er ingen garanti på tun vedr. kobling og svinghjul.

 
  CB8
- Webbruger
 
  Tilmeldt: Apr 2005
Alder: 41
 


#38
08-12-2010 21:12
kommer da HELT an på kørestil!!!
Der er efterhånden en del Lupo 3L'er der har været forbi Thomas og på de af dem hvor ejer ikke kører med hovedet under armen holder kobling og svinghjul  lige så godt som dem der står std.
Men Ja HVIS du skam tæsker bilen bare fordi den har fået lidt flere Hk/Nm så holder det ikke evigt!
men det havde det nok heller ikke gjort hvis det havde været std. sætup med skam tæsk...
Det der "Dræber" kobling svinghjul (og trækaksler og gearkasser) er vel ikke mange Hk men mange omdr. ved tilkobling
altså ...Hvis du obd tuner for at slippe for at geare ned ved overhaling i 5(6).gear
og for at ha noget bund ved trailer kørsel så er det imo ikke direkte dræbene for resten af mekaniken
MEN Hvis du obd tuner for at være først over lyskryds så øger det nok antallet af værkstedsbesøg..  

 
  Trykpaa
- Webbruger
 
  Tilmeldt: Jul 2003
Alder: 36
 


#39
08-12-2010 21:50

#34 Om det er holdbart er vel et definitionsspørgsmål - hvor mange km skal det holde?

Med lidt heldig holder det vel 100.000km hvorefter turbo, dyser, dieselpumpe, svinghjul, kobling osv. står i kø for at blive skiftet.

Der er eksempler på folk der har kørt en del mere, men de har næppe nogenside brugt de ekstra kræfter. Og der findes eksempler på folk der har fået defekter efter få tusinde km efter sådan en OBD tuning.

De kan pt. ikke se OBD tuning ved syn, men arbejder på det.



 
  K-Pax
- Webbruger
 
  Tilmeldt: Dec 2004
Alder: n/a
 


#40
10-12-2010 17:53

OK - den forbliver standard. Det er ikke det værd, da den ikke bliver noget lyn alligevel. Tak for svarene.



 
 
Du har ikke rettigheder til at skrive i denne tråd
 
 
Side <<1, 2
 
 
 


0.546s