|
LMP2 klassen i sig selv plejer at være en halvhjertet omgang. At Honda leverer motorer til 4 biler gør den ikke mere interessant for mig.
LMP1 og GT klassen er der kampene bliver kæmpet og derfor det der holder mig vågen.
Desværre er Peugeot ikke med i år til at holde tempo på Audierne, så der er en væsentlig risiko for paradekørsel (ikke skidt uden der er godt for noget, for så kan jeg sove imens).
Jeg tvivler desværre på at Toyotas indsats er noget værd i den sammenhæng. LeMans er svært som nybegynder og Toyotas optakt har ikke været overbevisende... de er blevet færdige så sent at jeg tror de kommer til at slutte sammen med GT bilerne, hvis de når så langt.
Det ændre dog ikke på at Toyota er eneste håb for lidt pres på Audi, så jeg kommer til at holde indædt med dem i år. Om ikke andet fordi jeg synes de havde fortjent at vinde i 1999 hvor de punkterede i 23'ende time fra en 2. plads med vinderchance efter et fedt race.
Hvis Tom's forhjulstrukne dieselkampvogn skulle ske at lige til at vinde, holder jeg selvfølgelig med den, men jeg synes det ser ud til at de får super-stryg af de yngre Audi teams - især det ene Ultra-light team er et stærkt kort (mindre teknik der kan fejle).
Nissans Delta bandit er et sjovt indslag ligesom ham der løber marathon i julemandskostume, men de kører uden for konkurrence og det bliver med sikkerhed at se på deres strategi. Ellers thumbs up for at prøve noget andet.
Alt kan ske på LeMans og især med 4 Audi'er hvor chaufførene har en kæmpe blind vinkel skråt forud med rigelig plads til en Ferrrari, så det bliver under alle omstændigheder spændende at følge.
|